První český soukromý železniční dopravce prodělal v prvním roce 59 milionů korun

Vstupujete-li do podnikání, je jasné, že se ve většině případů budete začínat vstupy, tedy náklady. V některých ohledech to mohou být implicitní náklady, když jsme mohli dělat něco jinéhol, co by nám vydělávalo, nebo využít prostory jinak.

 

Pak tu však jsou explicitní náklady, které se projeví v účetnictví a jsou zkrátka potřeba. Rozpohybovat železniční společnost je dosti náročné, rozpohybovat osobní železniční dopravu v monopolní konkurenci, to je hodně veliký oříšek, obzvláště pokud je monopol dotovaný státem.

Společnost RegioJet patřící Radimu Jančurovi se rok připravovala na vstup na trh, to se samozřejmě následně projevilo v nákladech převyšující zisk. Nutné je také poznamenat, že společnost svoji činnost započala až v září, tudíž 8 měsíců příprav se započítalo do tohoto roku.

 

Jmenovitě pak mluvíme o nákladech na zaměstnance, vybudování distribuční sítě, nákup vybavení, softwaru nebo vysoké náklady na marketing.  Průměrná obsazenost byla v roce 2012 již 85%.

RegioJet se chystá rozšířit portfolio služeb - pravidelných linek. Jedná také s německým dopravcem Deutsche Bahn ohledně dálkové trasy Praha -Hamburk.